CCOO_BSM no hem signat la carta que la majoria del comitè d'empresa, ha escrit a l'Alcalde de Barcelona Xavier Trias, per considerar-la massa benevolent i apel·lar massa a la bona tasca i gestió d'aquest alcalde, la qual cosa no compartim. Encara que tots els sindicats de BSM, sense excepció, no volem la privatització de BSM, en aquest cas les formes són tan importants com el fons, per això aquesta secció ha considerat que el to d'aquesta carta no era l'adequat per a aquells que viuen de la febre privatitzadora de tot allò públic per a benefici d'uns pocs. Us adjuntem la carta a l'alcalde, registrada per aquesta secció sindical de CCOO_BSM, en el dia d'ahir.
CARTA OBERTA A XAVIER TRIAS, BATLLE DE BARCELONA
Sr. Trias, la direcció de l’empresa Barcelona Serveis Municipals ens ha informat que la seva operació 100x1000, mitjançant la qual es pretén privatitzar la gestió de 26 aparcaments municipals, està arribant a la seva fase final.
Sr. Trias, la direcció de l’empresa Barcelona Serveis Municipals ens ha informat que la seva operació 100x1000, mitjançant la qual es pretén privatitzar la gestió de 26 aparcaments municipals, està arribant a la seva fase final.
Ja que aquesta operació es troba a la seva fase final, entenem que ja ha valorat tots els aspectes de la mateixa, i és perquè els ciutadans de Barcelona puguin entendre aquesta operació, que li preguem, doni resposta pública a les següents qüestions:
1. Si vostè es va presentar a les eleccions assegurant que és un bon gestor, per què ha de gestionar un altre els aparcaments?
2. Per què és millor per a la ciutat, que el 60% dels beneficis dels propers 25 anys d'aquests aparcaments siguin per a una empresa privada i no per a les arques municipals?
3. Si vostè regala a l'empresa privada el 60% de les accions, essent aquests 26 aparcaments els únics que l'Ajuntament té al centre de Barcelona (casualment els que més beneficis generen), està vostè cedint la capacitat real de prendre decisions en matèria de mobilitat a l'empresa privada. Per què és millor per a la ciutat que organitzi la mobilitat una empresa privada i no el propi Ajuntament?
4. Si l'empresa pública ha demostrat durant dècades la seva bona capacitat per gestionar aquests aparcaments, per què és millor cedir la gestió a algú del que la única cosa que sabem és que té diners?
5. Ja que és tan bona operació, seria un bon exercici de transparència saber quants diners han generat aquests aparcaments en els últims 25 anys. Per què es nega constantment a mostrar les dades econòmiques? Ja que els aparcaments han estat construïts amb diners públics, els ciutadans haurien de saber quant ha costat construir-los i si estan amortitzats.
6. Sabent que la majoria d'ingressos de BSM provenen de la gestió de la zona blava i els aparcaments, i que amb aquests ingressos es paguen altres serveis deficitaris com el Bicing, Zoo, Tibidabo, Fòrum, Anella Olímpica, etc... Com pensa mantenir aquests altres serveis? pujant les tarifes de la zona blava? pujant impostos? la seva intenció és que desapareguin aquests altres serveis? o privatitzar-ho tot?
7. Dins d'aquesta operació, s'inclou la subrogació de 42
treballadors de l'empresa municipal BSM, després de dècades de màxima dedicació
professional a l'Ajuntament i servei als ciutadans, creu que es mereixen ser
tractats com a mercaderia?
Vostè argumenta que aquesta operació es realitza per poder construir 1000 habitatges de protecció pública amb els 100 milions que rebrà per la privatització, la qual cosa ens planteja aquestes altres qüestions:
1. A la pròpia pàgina web de l'Ajuntament xifra en 90.000 els habitatges buits a Barcelona, realment es necessiten construir 1.000 més?
2. Vol construir habitatge públic amb diners públics per després privatitzar-lo com han fet amb Regesa?
3. Per què vol més habitatge públic si s'està desnonant a inquilins del Patronat Municipal?
4. Quina classe d'habitatge públic vol vostè, si hi ha lloguers que arriben als 700 euros?
5. Si al sorteig del passat dia 3 de febrer, en la promoció de Can Cortada, només es van rebre 652 sol·licituds per la falta de mitjans dels ciutadans a causa de la crisi, no serà un moment inadequat per construir 1000?
Mentre aquestes preguntes no tinguin resposta oficial, trobarà
SI ELS APARCAMENTS S'HAN CONSTRUÏT AMB DINERS DEL POBLE,
ELS BENEFICIS HAN DE SER PER AL POBLE.
Comentarios
Publicar un comentario