Us informem dels temes més rellevants tractats a la reunió, pels nostres delegats de prevenció Pedro Polo i David Casasin:
Vestuari
Sol·licitem un monogràfic de vestuari, amb la major brevetat possible, per abordar la problemàtica actual de la majoria de peces de roba de feina. Recordem què l’adjucació del vestuari es va realitzar el passat 26 de juliol de 2016, per un periode de 3 anys i per tant, s’hauria de preparar una nova licitació de vestuari amb la qual esperem què per fi es tinguin en compte les peticions dels treballadors/es.
Referent a l’abonament del calçat especial, sol·licitem que ens informin dels imports actualitzats i realitzem queixa per la quantitat abonada als treballadors/es de 32,15 euros, quantitat insuficient per cobrir la despesa de qualsevol calçat especial.
Park Güell
Realitzem queixa formal davant la Direcció de BSM per l’incompliment del Protocol d’alerta per vent el passat diumenge dia 03/11/2019, el qual les diferents unitats de BSM com ara AREA, Cívics o Grues va complir sense demora el Protocol activat, mentrestant al Park Güell, els treballadors/es continuaven als seus llocs de treballs, amb el risc què comporta.
Hem sol·licitat un Pla d’emergència al Park Güell, així com tots els responsables designats.
AREA
Preguntem quan ens donaran l’anorak d’hivern, que es preveu per plaç al 2020 i sol·licitem que sigui entregat en període d’hivern i no a l’estiu o passats uns anys.. com acostuma a fer l’empresa..
Ens informen de la substitució inminent dels parquímetres actuals, els mateixos que estan comprats i enmagatzemats fa 3 anys.
Sol·licitem Evaluació de Riscos del Scancar, followers i OCR. El Servei de Prevenció ens informa que ja estan realitzats però aquesta Secció Sindical no té coneixement d’això i accedeix a la reevaluació dels llocs de treball.
Agents Cívics
Ens informen que pròximament es procedirà a la formació del “control emocional” al nostre personal. Com és habitual, no ens han convidat a la participació de l’elaboració d’aquesta formació i per tant no podem informar de cap contingut d’aquesta.
Realitzem queixa pel servei de la Sagrada Familia el passat dissabte dia 26/10 a la tarda, ja que havia treballadors destinats, malgrat que era coneguda i amb moltissima antel·lació, la manifestació què havia convocada. Des del departament ens comuniquen que: no es podia anul·lar el servei i que més tard es va moure al personal a zones més segures.
Ens sembla increible que sigui més important un servei, que la salut i seguretat dels propis treballadors.
Zona Bus i Estacions
Pròximament es realitzarà la revisió del Protocol de Seguretat.
Referent a l’emplaçament del vestuari, ens informen que estan estudiant solucions.
Grúes
Es realitza queixa per l’accès al Dipòsit de Badajoz, al qual segueixen baixant persones alienes. Ens responen que es regularà i es cridarà a seguretat perquè no torni a passar.
Es va tornar a sol·licitar l’acondicionament de la rampa d’accès al Dipòsit de Badajoz, ja que quan plou, les grúes rellisquen. Tambè s’ha demanat que retornin les cadires que es van endur dels menjadors.
Per altra banda, es torna a instar a la Direcció de BSM i al Servei de Prevenció, a tenir un Reglament de funcionament intern, i per tant a quadrar una data urgent per tractar aquest tema.
Com a exemple de l’interès què demostra la Direcció de BSM amb els temes de Seguretat i Salut dels seus treballadors/es, no han assistit a aquesta reunió el responsable de Compres, ni del Park Güell, tampoc el metge del Servei de Vigilància de la Salut, què havia d’estar present.
Per aquesta Secció Sindical i entenem que tambè per aquest Comitè d’empresa, la seguretat i salut dels treballadors/es de BSM és un tema de vital importància i esperem que des de la Direcció de BSM, es prengui amb més rigor i professionalitat que han tingut fins ara i exigirem totes les mesures que calguin, allà on correspongui.
Seguirem informant.
Comentarios
Publicar un comentario