Ir al contenido principal

Reunió de Seguretat i Salut 06/11/2019


Us informem dels temes més rellevants tractats a la reunió, pels nostres delegats de prevenció Pedro Polo i David Casasin:

Vestuari

Sol·licitem un monogràfic de vestuari, amb la major brevetat possible, per abordar la problemàtica actual de la majoria de peces de roba de feina. Recordem què l’adjucació del vestuari es va realitzar el passat 26 de juliol de 2016, per un periode de 3 anys i per tant, s’hauria de preparar una nova licitació de vestuari amb la qual esperem què per fi es tinguin en compte les peticions dels treballadors/es.

Referent a l’abonament del calçat especial, sol·licitem que ens informin dels imports actualitzats i realitzem queixa per la quantitat abonada als treballadors/es de 32,15 euros, quantitat insuficient per cobrir la despesa de qualsevol calçat especial.

Park Güell

Realitzem queixa formal davant la Direcció de BSM per l’incompliment del Protocol d’alerta per vent el passat diumenge dia 03/11/2019, el qual les diferents unitats de BSM com ara AREA, Cívics o Grues va complir sense demora el Protocol activat, mentrestant al Park Güell, els treballadors/es continuaven als seus llocs de treballs, amb el risc què comporta.

Hem sol·licitat un Pla d’emergència al Park Güell, així com tots els responsables designats.


AREA

Preguntem quan ens donaran l’anorak d’hivern, que es preveu per plaç al 2020 i sol·licitem que sigui entregat en període d’hivern i no a l’estiu o passats uns anys.. com acostuma a fer l’empresa..

Ens informen de la substitució inminent dels parquímetres actuals, els mateixos que estan comprats i enmagatzemats fa 3 anys.

Sol·licitem Evaluació de Riscos del Scancar, followers i OCR. El Servei de Prevenció ens informa que ja estan realitzats però aquesta Secció Sindical no té coneixement d’això i accedeix a la reevaluació dels llocs de treball.


Agents Cívics

Ens informen que pròximament es procedirà a la formació del “control emocional” al nostre personal. Com és habitual, no ens han convidat a la participació de l’elaboració d’aquesta formació i per tant no podem informar de cap contingut d’aquesta.

Realitzem queixa pel servei de la Sagrada Familia el passat dissabte dia 26/10 a la tarda, ja que havia treballadors destinats, malgrat que era coneguda i amb moltissima antel·lació, la manifestació què havia convocada. Des del departament ens comuniquen que: no es podia anul·lar el servei i que més tard es va moure al personal a zones més segures.
Ens sembla increible que sigui més important un servei, que la salut i seguretat dels propis treballadors.

Zona Bus i Estacions

Pròximament es realitzarà la revisió del Protocol de Seguretat.
Referent a l’emplaçament del vestuari, ens informen que estan estudiant solucions.

Grúes

Es realitza queixa per l’accès al Dipòsit de Badajoz, al qual segueixen baixant persones alienes. Ens responen que es regularà i es cridarà a seguretat perquè no torni a passar.
Es va tornar a sol·licitar l’acondicionament de la rampa d’accès al Dipòsit de Badajoz, ja que quan plou, les grúes rellisquen. Tambè s’ha demanat que retornin les cadires que es van endur dels menjadors.


Per altra banda, es torna a instar a la Direcció de BSM i al Servei de Prevenció, a tenir un Reglament de funcionament intern, i per tant a quadrar una data urgent per tractar aquest tema.

Com a exemple de l’interès què demostra la Direcció de BSM amb els temes de Seguretat i Salut dels seus treballadors/es, no han assistit a aquesta reunió el responsable de Compres, ni del Park Güell, tampoc el metge del Servei de Vigilància de la Salut, què havia d’estar present.

Per aquesta Secció Sindical i entenem que tambè per aquest Comitè d’empresa, la seguretat i salut dels treballadors/es de BSM és un tema de vital importància i esperem que des de la Direcció de BSM, es prengui amb més rigor i professionalitat que han tingut fins ara i exigirem totes les mesures que calguin, allà on correspongui.

Seguirem informant.

Comentarios

Entradas más populares

Carta de queja sobre el trato recibido por un trabajador de BSM en TEBEX

Esta es la carta que los delegados de prevención de CCOO_BSM entregaron ayer, día 28 de febrero de 2013, al Servicio de Prevención del BSM en el seno del Comité de Seguridad y Salud, para dejar constancia del trato recibido por el trabajador (y también delegado de prevención CCOO) Josep Prats, con motivo de su asistencia a la revisión a la que fue citado por la empresa TEBEX, contratada por BSM para el control del absentismo. A/A RESPONSABLE DE PREVENCION DE B:SM Y DIRECCIÓN DE BSM DE JOSEP PRATS MOTOS La intención de esta comunicación escrita es dejar constancia del trato dispensado por parte de la empresa TEBEX, que colabora actualmente con B:SM para combatir el absentismo laboral. Trabajan mediante procesos de control y acoso a las personas que sufren una IT (incapacidad temporal por contingencia común), y consulta por parte de un PRESUNTO medico. (Ya que a mi no se me quiso acreditar dicha persona como tal en ningún momento. Dicha empresa, con la consulta si

Despido Oscar Rodriguez

El pasado lunes 6 de mayo, a la finalización de su jornada, la Dirección de BSM, procedió a despedir a nuestro compañero y exdelegado sindical de CCOO , Oscar Rodríguez, el cual desempeñaba las funciones de Oficial de Instalaciones en el Palau Sant Jordi. Los hechos que le imputan a nuestro compañero se remontan 1 mes y medio atrás, y no son otros que tener una conversación inapropiada, en un contexto determinado , y con ninguna mala intención, sobre una tercera persona, que también trabaja en las instalaciones del Palau Sant Jordi, y la cuál acaba siendo informada. En ningún momento , los comentarios de los cuáles le acusan se hacen delante de la persona afectada. Nuestro compañero, en cuánto tiene conocimiento de que su participación en la conversación con otro compañero, ha llegado a la trabajadora en cuestión, le manifestó su pesar por la situación creada y se disculpó, sin conocer en ningún momento la exactitud de los comentarios que le habían hecho llegar. Todos l

SUBIDA IRPF 2012

Click aqui para descargar el BOE En el último consejo de ministros de 2011, el gobierno central ha introducido una serie de medidas como la congelación salarial al sector público, incremento de  horas semanales a 37,5, la no convocatoria de oposiciones con algunas excepciones, la congelación del SMI(642 euros), así como en la medida que nos vamos a centrar en explicar que es una subida temporal del escalado del IRPF para los años 2012-2013, que va desde un 0,75% a un 7% más de retención a cuenta para el estado. Todas estas medidas ya han sido publicadas en el BOE con fecha de 31 de Diciembre de 2011, para ser efectivas a partir del 1 de Enero de 2012. Sobre la medida del IRPF , cabe comentar que las retenciones tendrán en cuenta las situaciones personales y familiares de cada uno/a, pero que afectará practicamente a la totalidad de trabajadores/as de este país, si bien siempre en un escalado, para quién más cobra, más paga. El argumento empleado por el PP, para llevar