Ir al contenido principal

ACORD TELETREBALL POST-PANDÈMIA

El passat mes d'agost vam formalitzar un acord col·lectiu sobre treball a distància, flexi-temps i desconnexió digital que permetés poder assentar les basses per a que la organització del treball tingués en compte el teletreball més enllà de la pandèmia que estem patint. Amb aquest acord aconseguim que el teletreball es normalitzi en el desenvolupament de les activitats de la empresa, un fet que era impensable abans de la pandèmia i que millora la conciliació familiar per a diversos col·lectius.

Sobre aquest acord, volem destacar els següents aspectes positius:

1. Voluntarietat

Per als col·lectius considerats com a teletreballables, seran les persones teletreballadores les que podran acollir-se al sistema de teletreball i de flexi-temps. D'aquesta manera, per una banda assegurem que la aplicació d'aquests sistemes no perjudiquin a la negociació de calendaris, que continuaran essent l'element que estableixi els horaris i jornades a realitzar, i per l'altra aconseguim que la aplicació d'aquests sistemes sigui sempre en benefici de la persona treballadora, quedant garantits els nostres drets tant si decidim acollir-nos al teletreball com si no.


2. Conciliació familiar i sostenibilitat

Amb aquests sistemes millorem notablement la conciliació familiar, permetent adaptar horaris i jornada segons necessitats de la persona treballadora, a la vegada que ens adaptem a la necessitat de reduïr les mobilitats causades per la necessitat d'acudir al centre de treball, amb l'objectiu participar de la reducció d'emisions CO2 que necessita assolir la ciutat de Barcelona per a millorar la qualitat de l'aire i reduir els nivells de contaminació.

També millorem notablement la conciliació amb el Sistema Especial del Pla de Igualtat, per el qual el personal de BSM, formi part d'un col·lectiu teletreballable o no, podrà demanar accedir a lloc de feina teletreballable al·legant determinats casos de conciliació familiar, maternitat/paternitat o per recomanació mèdica del servei de Vigilància de la Salut.


3. Dotacions i compensacions

Acordem unes de les millors dotacions de material i compensacions per despeses que existeixen actualment, i que serà actualitzada anualment a partir de les variacions reflexades per l'Instituto Nacional de Estadística.


4. Ampliació de drets

Amb la aplicació del protocol de Desconnexió Digital protegim el dret de les persones treballadores a desconnectar fora del seu horari laboral, i es posa a disposició una bústia de correu per a que el servei de Prevenció pugui rebre denuncies d'abusos i incompliments d'aquest protocol per part de Caps, linies de comandaments i resta de persones treballadores amb total confidencialitat.


Malauradament però, també hem de destacar diversos aspectes que considerem negatius:

1. Limitació al 40% de la jornada

Excepte per als casos específics coberts per l'anomenat Sistema Especial del Pla d'Igualtat (que encara resta pendent acordar i/o modificar a la Comissió d'Igualtat) on es contempla teletreballar jornades superiors al 82% del total, per a la resta ha estat limitat en tot moment al màxim del 40% de la jornada setmanal (2 dies), un dels qual serà a elecció de la persona treballadora i l'altra estarà establert segons al departament que pertanyi, o divendres o dilluns.

Aquesta decissió no la compartim i entenem que es un límit ineficaç perquè avantpossa la presencialitat per davant de la millora de les condicions i qualitat del treball.

2. Discriminació col·lectiu Atenció al Client

Hem defensat i defensarem per activa i per passiva que TOTS els col·lectius que estan teletreballant actualment ho han de poder fer després de la pandèmia, però la empresa s'ha negat en tot moment a incloure a l'inventari de col·lectius teletreballables al departament d'Atenció al Client, actualment el departament MÉS BEN VALORAT per la ciutadania juntament amb Agents Cívics, justificant la decissió amb arguments tan poc vàlids com el desconeixement de quina serà l'activitat del departament un cop recuperem la normalitat.

Amb insistència hem aconseguit que l'acord inclogui una revisió en 6 mesos per a tornar a valorar la possibilitat d'incloure Atenció al Client com a col·lectiu teletreballable i el departament d'Abandonaments si conclou el seu procés de digitalització. Per tant, demanem, i no entendriem que no fos així, que els calendaris de 2022 incloguin una proposta de teletreball per part d'aquests departaments.



Per tot això, tot i haver signat l'acord de teletreball, no podem estar del tot satisfets amb aquest perquè tot i representar un avenç important per bona part del personal de BSM, no podem acceptar que es discrimini un col·lectiu sense cap raó ni argument vàlid, i fins que no sigui inclòs el departament d'Atenció al Client a l'inventari de llocs teletreballables no ens podrem donar plenament per satisfets.

Comentarios

Entradas más populares

Carta de queja sobre el trato recibido por un trabajador de BSM en TEBEX

Esta es la carta que los delegados de prevención de CCOO_BSM entregaron ayer, día 28 de febrero de 2013, al Servicio de Prevención del BSM en el seno del Comité de Seguridad y Salud, para dejar constancia del trato recibido por el trabajador (y también delegado de prevención CCOO) Josep Prats, con motivo de su asistencia a la revisión a la que fue citado por la empresa TEBEX, contratada por BSM para el control del absentismo. A/A RESPONSABLE DE PREVENCION DE B:SM Y DIRECCIÓN DE BSM DE JOSEP PRATS MOTOS La intención de esta comunicación escrita es dejar constancia del trato dispensado por parte de la empresa TEBEX, que colabora actualmente con B:SM para combatir el absentismo laboral. Trabajan mediante procesos de control y acoso a las personas que sufren una IT (incapacidad temporal por contingencia común), y consulta por parte de un PRESUNTO medico. (Ya que a mi no se me quiso acreditar dicha persona como tal en ningún momento. Dicha empresa, con la consulta si

Despido Oscar Rodriguez

El pasado lunes 6 de mayo, a la finalización de su jornada, la Dirección de BSM, procedió a despedir a nuestro compañero y exdelegado sindical de CCOO , Oscar Rodríguez, el cual desempeñaba las funciones de Oficial de Instalaciones en el Palau Sant Jordi. Los hechos que le imputan a nuestro compañero se remontan 1 mes y medio atrás, y no son otros que tener una conversación inapropiada, en un contexto determinado , y con ninguna mala intención, sobre una tercera persona, que también trabaja en las instalaciones del Palau Sant Jordi, y la cuál acaba siendo informada. En ningún momento , los comentarios de los cuáles le acusan se hacen delante de la persona afectada. Nuestro compañero, en cuánto tiene conocimiento de que su participación en la conversación con otro compañero, ha llegado a la trabajadora en cuestión, le manifestó su pesar por la situación creada y se disculpó, sin conocer en ningún momento la exactitud de los comentarios que le habían hecho llegar. Todos l

SUBIDA IRPF 2012

Click aqui para descargar el BOE En el último consejo de ministros de 2011, el gobierno central ha introducido una serie de medidas como la congelación salarial al sector público, incremento de  horas semanales a 37,5, la no convocatoria de oposiciones con algunas excepciones, la congelación del SMI(642 euros), así como en la medida que nos vamos a centrar en explicar que es una subida temporal del escalado del IRPF para los años 2012-2013, que va desde un 0,75% a un 7% más de retención a cuenta para el estado. Todas estas medidas ya han sido publicadas en el BOE con fecha de 31 de Diciembre de 2011, para ser efectivas a partir del 1 de Enero de 2012. Sobre la medida del IRPF , cabe comentar que las retenciones tendrán en cuenta las situaciones personales y familiares de cada uno/a, pero que afectará practicamente a la totalidad de trabajadores/as de este país, si bien siempre en un escalado, para quién más cobra, más paga. El argumento empleado por el PP, para llevar